Boudewijn den Herder over Essent: 'Strak performance management en een sterk teamgevoel'

Voor de werving van nieuwe collega's deelt Boudewijn zijn visie en ambities bij Essent. Vanuit zijn eigen ervaring legt hij uit waarom werken in de energiesector dynamischer is dan in bijvoorbeeld de FMCG sector.

Essent aantrekkelijke werkgever voor sales en marketing professionals

Boudewijn den Herder, Commercieel Directeur (C+ Activation) bij Essent, heeft roots bij Unilever en Heineken. Over zijn overstap naar Essent zegt hij: “Als Global Sales Capability Manager bij Heineken leerde ik het spel van kanaalstrategie. Horeca valt uiteen in veel verschillende kanalen, met ieder een ander belang en eigen merkenportfolio. Wat ik zo leuk vind aan Essent is dat het commerciële palet echt veel rijker is. Essent heeft een veelvoud aan kanalen: prijsvergelijkers, onze eigen website, partnerships met retailers zoals BCC, door-to-door, outbound en inbound callcenters, noem maar op. Dat zorgt voor een heel andere dynamiek.”

Continu verbeteren

Daarnaast streeft Essent met al haar Essenters naar continue verbetering, iets wat goed past bij Boudewijn: “Op het moment dat het comfortabel begint te worden, ga ik om me heen kijken. Bij Essent word ik gestimuleerd om me te blijven ontwikkelen en daarom krijg ik hier steeds meer verantwoordelijkheden. Ik heb mijn commerciële vaardigheden hier sterk kunnen uitbreiden.”

Agile werken in een gezellig Brabants bedrijf

Wat voor mensen passen bij Essent? Boudewijn over de Essenters: “Intrinsiek commerciële professionals die houden van verantwoordelijkheid. Veel mensen willen liever een vergadering beleggen om tot een gedeeld besluit te komen. Die vlieger gaat hier niet op. Dat we agile werken, betekent dat het heel transparant is wat jouw persoonlijke bijdrage is. Je kunt collega’s wel consulteren, maar je moet uiteindelijk je eigen plan trekken en de verantwoordelijkheid voor jouw besluit nemen. Daarnaast is Essent gewoon een gezellig Brabants bedrijf – daar moet je ook van houden. Ik vind dat een mooie combinatie: strak performance management en een sterk teamgevoel”.

Wil je meer lezen over de kanaalstrategie die Essent toepast om marktleider te zijn en blijven in de energietransitie? Lees het volledige interview.