Ervaar hoe het is om bij Essent te werken. Lees het verhaal van Essenter Paul, nu nog Online Marketeer E+ en soon-to-be binnenkort Web Analist bij Essent.
Ik ben Paul. Ik ga voor Essent.
De liefde veranderde Paul’s leven in 2 jaar tijd behoorlijk. Hij verhuisde van Amsterdam naar Den Bosch, werd 2x vader én begon aan een nieuwe baan. “Het was al behoorlijk hectisch en toen kwam de corona pandemie daar nog bovenop. Ik was 4 weken op kantoor geweest toen we volledig vanuit huis gingen werken. Best pittig als je het reilen en zeilen binnen een bedrijf net leert kennen. Met de hulp van collega’s ben ik gelukkig langzaam in mijn rol als Online Marketeer E+ gegroeid.”
Over E+ …
Paul legt uit: “Essent heeft talloze servicepartners door heel Nederland, bedrijven die onder meer zonnepanelen leggen, woningen isoleren en cv-ketels en warmtepompen installeren en onderhouden. Ze leveren zo’n beetje alles behalve gas en elektra en de focus ligt op producten en diensten op het gebied van verduurzaming. Daarom noemen we het bij Essent ‘Energie +’.
Tijd, plaats en boodschap
Als Online Marketeer E+ houden Paul en zijn 6 directe collega’s zich bezig met het creëren van een integrale marketing database én het genereren van traffic en leads op de verschillende websites van de servicepartners. Paul’s focus ligt voor 80% van zijn tijd bij traffic- en leadgeneratie en dan met name op de inzet van betaalde kanalen, zoals Google en Social Media. “Simpel gezegd proberen we zichtbaar te zijn daar waar onze doelgroep zich online bevindt, op het juiste moment én met de juiste boodschap.” Om dat voor elkaar te krijgen werkt Paul samen met onder andere zijn teamleden, de Marketeers bij de servicepartners en met de advertising specialisten binnen het digital team van Essent. Paul: “We maken een forecasten hoeveel leads een bepaalde campagne op zou moeten leveren en op basis van tussentijdse resultaten sturen we bij. We kijken nauwlettend naar traffic, kanalen en conversieratio’s. En we monitoren uiteraard ook hoe onze SEO posities eruitzien. Omdat we binnen Essent alle expertise zelf in huis hebben is het fijn en snel schakelen, dat moet ook wel wanneer je voorop wil gaan in de energietransitie.”
Bijdragen aan de verduurzaming in Nederland
Om precies die reden kwam Paul zo’n 2 jaar geleden bij Essent werken. “De reden dat ik graag bij Essent E+ wilde werken is omdat ik de energietransitie erg interessant vind. Ik heb zelf zonnepanelen en mijn huis is inmiddels prima geïsoleerd. Ik wilde graag zelf bijdragen aan de energietransitie, zorgen voor een duurzame wereld in een rol die binnen mijn eigen vakgebied ligt en hier kan ik dat.”
Succesvolle campagne in Limburg
Hoe hij dat doet? Als voorbeeld noemt Paul de campagne van Essent’s Limburgse servicepartner Volta Solar. “We lanceerden eerder dit jaar een campagne voor het leggen van zonnepanelen met in de hoofdrol bekende Limburgers. Voor deze campagne gebruikten we data die ons liet zien in welke postcodegebieden we geschikte daken zonder zonnepanelen konden vinden, onbenut verduurzamingspotentieel kort gezegd. De campagne liep zó goed, we creëerden een recordaantal aan leads. Volta Solar had zijn handen vol en kon de aanvragen bijna niet aan. Een leuke periode! Ik ben dan stiekem best een beetje trots dat we zoveel mensen over de streep hebben weten te trekken om te verduurzamen. Sommigen krijgen misschien een kick van de enorme sales aantallen, ik doe het voornamelijk voor die betere wereld.”
Een duwtje in de goede richting
Ondanks het plezier dat hij in zijn huidige werkt heeft, switcht Paul op korte termijn naar de functie van Web Analist. “Ik merkte op een bepaald moment dat ik niet meer helemaal blij was maar wist niet zo goed hoe dat kwam. Ik ging het gesprek aan met een job coach en kwam er tijdens een van de sessies achter dat ik samenwerken met de vele teams en afdelingen leuk vind maar dat het me tegelijkertijd ook ontzettend veel energie kost. Een functie wat meer achter de schermen en waar ik mijn analytische skills in kan zetten past beter bij me. Ik ben het gesprek aangegaan met mijn leidinggevende en samen hebben we een nog niet bestaande rol gecreëerd.”
Groei als constante factor
In zijn nieuwe rol als Web Analist gaat Paul zich vooral bezighouden met website statistieken, onder meer het verzamelen van inzichten, dashboarding en conversieoptimalisaties. “Ik ben blij dat ik deze kans krijg binnen Essent. Het is een nieuwe uitdaging die op mijn pad ligt, ik zie het als mooie rol die beter bij me past en ik heb het gevoel dat ik hierin nog meer waarde kan toevoegen. Ik zie het als win-win-win, ik werk aan mijn persoonlijke groei, de groei van Essent en onze servicepartners én aan een duurzamer Nederland”, aldus Paul.
Paul Oudshoorn (38 jaar) woont in Den Bosch samen met zijn vriendin en hun twee dochters (2 en 0 jaar). Je maakt hem blij met nasi goreng, rendang en spicy tempeh, oftewel: gerechten uit de Indische keuken. Discussies met vrienden over nieuwe technologieën zoals blockchain en waterstof gaat hij graag aan én hij is sinds dit jaar weer actief aan het lezen. “Het doel was een boek per maand, dat heb ik niet gered maar ik las wel het hele oeuvre van Khalid Hosseini.”
Wil jij net als Paul een waardevolle bijdrage leveren aan een duurzamer Nederland? Als Marketeer, IT'er, Data specialist, Digital Specialist of één van de andere rollen die we bij Essent kennen? Hier kun je het verschil maken voor een duurzamere toekomst. Kom bij ons werken! Kijk op onze website voor al onze vacatures..